Панорамний знімок зубів та щелепи в Рівному (ОПТГ)

Особливості методу ОПТГ

Щоб отримати панорамне зображення, рентгенівська трубка та приймач (цифровий датчик або плівка) ортопантомографа обертаються навколо голови пацієнта, що стоїть нерухомо. Залежно від виду рентгенівського апарата знімок може бути відображений на плівці, цифровому форматі або в обох варіантах. Цифрові ортопантомографи більш поширені в стоматологічній практиці, оскільки мають багато переваг: висока точність, мінімальне опромінення, можливість збільшити і розглянути детально необхідну ділянку, зручне зберігання даних, можливість моментального експорту даних в електронну картку. Ціна проведення панорамного знімку є однаковою для всіх клінічних випадків.

Діагностика за допомогою ОПТГ в Рівному

Панорамний знімок зубів в Рівному необхідний для оцінки стану зубощелепної системи, наявності або відсутності протипоказань до процедур, виявлення захворювань, факторів ризику, оцінки проміжних і остаточних результатів лікування. Діагностика дозволяє виявити гострі та хронічні осередки інфекції, патологічні процеси, новоутворення, хвороби зубів, ясен, суглобів, пазух.

рентген зуба, рентген молочних зубів, панорамний рентген зубів

Коли призначається ортопантомограма

Зробити панорамний знімок щелепи варто у багатьох клінічних випадках:

• у терапевтичній стоматології – для діагностики карієсу, пульпіту, періодонтиту, періоститу;
  • в ортопедії з метою оцінки стану кісткової тканини, зубів, скронево-нижньощелепних суглобів;
  • у хірургії – щоб дослідити становище зубів, їх зачатків, наявність вогнищ запалення;
  • в ортодонтії – для оцінки положення зубів та щелеп відносно один одного;
  • в імплантології – панорамний знімок щелепи робиться для оцінки стану кісткової тканини, ширини, висоти альвеолярних відростків, розташування верхньощелепних пазух, нижньощелепного нерва та інших анатомічних особливостей щелеп;
  • у дитячій стоматології – для діагностики патологій, контролю прорізування, визначення причин затримки прорізування;
  • при ЛОР-захворюваннях – для виявлення патологій навколоносових пазух та носових ходів;
  • після травматичних ушкоджень щелепно-лицьової області – для оцінки тяжкості травми.

Ціни на панорамний знімок зубів

Консультація 300 грн
Проведення рентген діагностики 150 грн
Панорамний знімок щелепи дозволяє діагностувати та виявити невидимі, на перший погляд захворювання, запальні процеси ясен

Що показує панорамний знімок зубів

Панорамний знімок в Рівному дає лікареві велику кількість корисної інформації. Уважне його вивчення дозволяє побачити:

• каріозні ураження зубів;
  • стан пломб, ортопедичних та ортодонтичних конструкцій;
  • патології та аномалії прикусу, зубних рядів, окремих зубів, оклюзії;
  • гострі та хронічні запальні процеси;
  • захворювання скронево-нижньощелепних суглобів: артроз, артрит, дисфункція;
  • якість лікування кореневих каналів;
  • механічні ушкодження, травми;
  • становище коріння зубів;
  • приховані захворювання;
  • стан кісткової тканини;
  • наявність новоутворень, кіст, гранульом;
  • стадію прорізування зуба, положення зачатку;
  • наявність атрофії альвеолярного відростка;
  • патології приносових пазух;
  • стан зуба після лікування; якість проведеного лікування;
  • становище та стан імплантів.

Відмінності ортопантомограми від КТ

Панорамний знімок – це обов’язковий мінімум, який потрібно зробити для первинної оцінки стану зубів та щелеп. Однак для більш детальної діагностики лікар може порадити вдатися до комп’ютерної томографії (КТ).

Ця методика є більш інформативною, порівняно з ортопантомографією. В результаті КТ виходить тривимірний знімок, який можна збільшувати, розкладати на шари, повертати та детально вивчати. Він дозволяє точно та докладно дослідити структури необхідної галузі. За допомогою КТ лікар отримує інформацію про наявність, форму, структуру, розмір патологій. Ціна панорамного знімку зубів в декілька разів менша за КТ.

КТ часто призначають перед хірургічними втручаннями, під час підготовки до імплантації, кістковій пластиці, синус-ліфтингу. За допомогою КТ лікар може точно визначити місце, де проходить нерв, велику судину, локалізуються анатомічні структури, що є необхідним для планування операцій.

Під час обстеження пацієнта за допомогою ОПТГ променеве навантаження становить 20-30 мікрозивертів, а під час КТ – 60-70. Доза опромінення обох досліджень невелика, знаходиться в межах норми. Але зробити панорамний знімок можна під час вагітності, особливо у 2 та 3 триместрах, тоді як КТ вагітним не рекомендовано.

Комп’ютерна томографія апаратом Myray

Підготовка до панорамного знімку

Перед рентгеном зубів в Рівному, зокрема перед панорамним знімком, можна пити, вживати їжу та медикаменти. Спеціальної підготовки не потрібно. На прийом до лікаря рекомендується взяти попередні знімки (якщо вони є), щоб стоматолог зміг відстежити зміни стану здоров’я. Записатися на прийом та ознайомитись з цінами на рентген зубів можна онлайн.

Як проходить панорамний рентген зубів

Пацієнта просять зайняти місце всередині рамки ортопантомографа. Проводиться стабілізація голови для отримання максимально якісних знімків. Руки ставляться на ручки приладу, підборіддя – на спеціальний тримач, у зубах потрібно затиснути спеціальний мундштук.

Апарат включають, випромінювач повільно обертається навколо голови пацієнтів протягом 20-30 секунд. Інформація дослідження відразу передається на комп’ютер чи плівку. Зазвичай процедура займає трохи більше 5 хвилин. Знімок оцінює лікар.

Діагностування та лікування зубів під мікроскопом безпечне для дорослих та дітей.
Панорамний рентген для діагностування стану зубів

Як часто можна робити панорамний знімок

Панорамний рентген зубів можна робити досить часто: з огляду на дозу опромінення на рік можна безпечно робити понад 50 знімків. Дослідження повинен призначати лікар, який визначатиме необхідність у процедурі та враховуватиме загальне променеве навантаження на організм.

Рентген пазух носа

Рентген пазух носа – це дослідження, що дозволяє з високою точністю діагностувати захворювання придаткових пазух та травми лицьового скелета. Ця процедура не потребує жодної спеціальної підготовки.

Під час проведення рентгену носа аналізуються кісткові структури, прилеглі м’які тканини, і навіть носові пазухи. Діагностика за допомогою рентгена дозволяє визначити набряк слизової оболонки, наявність скупчень гною або рідини в носових пазухах.

Рентген пазух зазвичай призначається для первинного виявлення патології.

renthen-pazuh