Як зміцнити емаль зубів

Зубна тканина – одна з найтвердіших в організмі. Але під впливом агресивних факторів (гарячої, холодної, твердої їжі, солодкого, кислого, газованих напоїв) вона стає прозорою, починає кришитися, пом’якшуватися. Ми розповімо, як укріпити зуби дітям та дорослим.

Причини руйнування емалі

Поганий догляд в дитячому віці, коли формується емаль – це головна причина. Спадковість, яка визначає наскільки щільною буде емаль, а ясна людини схильні до захворювань.

Гормональні збої

Гормони відповідають за обмінні процеси в кістковій тканині, а також кровопостачання ясен та щелепної кістки. Від них залежить стан імунітету, зокрема розвиток хвороб ротової порожнини. Часто емаль слабшає через хвороби щитовидної залози, різкі гормональні перебудови під час пубертату, вагітності, клімаксу. Ендокринна патологія може викликати розвиток такого неприємного захворювання, як пародонтоз, що призводить до втрати зубів.

Хвороби ШКТ

Створюють сприятливі умови у розвиток хронічного гінгівіту, пародонтозу. Викликають серйозну нестачу поживних речовин в організмі, через що тканини ротової порожнини дистрофічно змінюються. При гастриті з підвищеною кислотністю шлунковий сік може закидатися в стравохід і ротову порожнину, що буквально розплавляє емаль, навіть при прийомі антацидних засобів.

Поганий догляд

Якщо зуби не якісно чистити пастами та порошками, нерегулярно відвідувати стоматолога-гігієніста, то на них накопичується наліт, у якому швидко розмножуються патогенні бактерії. Наліт з часом твердіє, перетворюється на зубний камінь. Камінь порушує доступ кисню в підясневий простір, де починають розвиватися анаеробні бактерії, що викликають запалення м’яких тканин та руйнування емалі.

Неправильне харчування

При вживанні солодкої їжі з високим вмістом кислот рH-середовище в ротовій порожнині змінюється. У ній починають активно розмножуватися мікроорганізми, що руйнують емаль.

Вплив холодного, гарячого

Коли на емаль діють екстремальні температури, вона тріскається, а в розломи потрапляють шкідливі мікроби.

Механічні пошкодження

Твердою їжею, через неправильне чищення, а також мимовільного тиску, який людина створює, коли хвилюється. Коронки можуть тріснути, надломитися, виникають клиноподібні дефекти на передніх зубах.

Важливо приділяти увагу яснам: вони роблять зубний ряд стабільним. Запалення у м’яких тканинах викликає розхитування та випадання навіть здорових зубів. Кісткові утворення руйнуються в результаті:

• механічних пошкоджень ясен;
  • їх інфекційних захворювань;
  • нерівномірного жувального навантаження на ясна;
  • авітамінозу.
63g22p

Показання до зміцнення емалі

• Карієс на будь-якій стадії.
  • Молочні зуби.
  • Вагітність та період грудного вигодовування.
  • Дискомфорт або зубний біль під час їжі.
  • Стан до та після відбілювання зубів.
  • Ортодонтичне лікування (брекети).
  • Сколи, подряпини та тріщини на зубах.
  • Аномалії прикусу і, як наслідок, патологічне стирання.
  • Тривала медикаментозна терапія.

Види препаратів для зміцнення ясен

Є багато засобів для лікування ротової порожнини та зміцнення ясен. Вони випускаються у різних формах:

• розчини;
  • мазі;
  • спреї;
  • екстракти;
  • краплі;
  • таблетки;
  • гелі, що зміцнюють емаль.

Як укріпити зуби в домашніх умовах?

Крім аптечних препаратів можна використовувати народні рецепти догляду за ротовою порожниною. Вони досить прості, так що кожна людина може робити такі процедури вдома:

• Після їжі корисно полоскати рот аптечними ополіскувачами або настоями трав: шавлії, деревію, м’яти. Зазвичай чайну ложку сировини заливають склянкою окропу, настоюють кілька хвилин, потім проціджують та використовують.
  • Роблять також полоскання розчином морської солі: 1 ч. л. на склянку води. Це сприяє зміцненню рухливих зубів, знижує чутливість.
  • Зменшує хитання зубів настоянка прополісу: полоскання та аплікації з ним на пухкі місця слизової оболонки допомагають прибрати запалення, живлять тканини.
  • Відомо загоююча, асептична дія меду. Розсмоктування однієї чайної ложки цього цілющого засобу, багатого на мінерали, вітаміни, оздоровлює ротову порожнину.

Корисні продукти харчування

Для здоров’я та міцності емалі зубів потрібні продукти, в яких багато вітамінів, кальцію, фтору, фосфору, магнію. Це риба, морепродукти, молочне, овочі, фрукти. Такі продукти містять елементи, які видаляють запалення, а також відбілюють: наприклад, мигдаль, яблука, апельсини, полуниця.

Емалі шкодить розгризання льодяників та батончиків, шкаралупи горіхів, кісток – саме це мають на увазі, коли говорять про шкоду твердої їжі. А ось вживання твердих овочів та фруктів навпаки допомагає зміцнити емаль зубів, зменшити чутливість. Жування твердого змушує працювати м’язи щелепного апарату, що посилює кровопостачання ротової порожнини, а отже живлення її тканин.

Процедури для зміцнення емалі у стоматології

Коли зуби хитаються, кришаться, просто попити вітаміни або пополоскати рот асептиками вже не вийде. Звертайтеся за лікарською допомогою! Однак краще не доводити зубощелепний апарат до такого плачевного стану і вчасно виконувати процедури, щоб зміцнити зуби.

Фторування

Під час процедури поверхню зубів покривають гелями та мазями, насиченими фтором та кальцієм. Попередньо проводять стоматологічне чищення, щоб прибрати весь наліт та зубний камінь.
Мінерали помітно зміцнюють емаль, роблять її щільною, стійкою до механічних та хімічних впливів. Відходить прозорість, рухливість, зуби світлішають, ніби після відбілювання.

Ремінералізація

На очищені зуби наносять лікарську пасту, яка відтворює їхній мінеральний склад. Деякі речовини активізують електричними імпульсами чи ультрафіолетом. Курс може містити від 3 до 20 процедур.
Ремінералізація добре видаляє поверхневий карієс. Можна провести зміцнення як всього зубного ряду, так і окремих одиниць, наприклад, тільки передніх зубів.

Лікування та протезування

Це крайня процедура для тих випадків, коли емаль зруйнована, оголені внутрішні тканини. Їх необхідно захистити від зовнішніх подразників. Каріозні порожнини пломбують, на передню поверхню зубів встановлюють вініри або люмініри – тонкі захисні пластини, за допомогою яких також коригують колір, форму, положення різців. Набирає популярності імплантація емалі. Після протезування важливо застосовувати правильні гігієнічні засоби для догляду за протезами.

photo_2024-05-17_07-03-03

Профілактика руйнування емалі зубів

• Їжте продукти, багаті на луг: вони знижують ризик розвитку карієсу. Насамперед це овочі та фрукти.
  • Збалансуйте рівень рН в організмі. Підвищена кислотність спричиняє дефіцит кальцію. Уникайте продуктів із високим вмістом кислот та цукру.
  • Термічна обробка вбиває в овочах частину поживних речовин – будівельного матеріалу для клітин. Хоча час від часу їжте овочі сирими, щоб організм отримував більше поживних речовин.
  • Пийте більше води. Вона потрібна для нормального слиновиділення. Ферменти слини захищають зуби від мікробів.
  • Не зловживайте пастами, що освітлюють: як правило, у них високий ступінь абразивності, це може бути шкідливо для емалі.
  • Не зловживайте відбілюючими засобами: їх активні речовини без додаткового догляду згубно діють на емаль.